Tatar z wedzonego lososia

Tatar z wedzonego lososia

Tatar z wedzonego lososia jest specyficzna przystawka, ktora niekoniecznie trafi w kubki smakowe kazdego z nas… Moze wynika to z dymnego aromatu wedzonej ryby lub ryby samej w sobie ? Wielu z nas ma ogromne uprzedzenie do ryb i wszystkiego co zyje w wodzie. Szkoda, bo mozna znalezc tam mnostwo przepysznych skarbow bogatych w skladniki odzywcze ktorych na prozno szukac gdzie indziej. Musze przyznac, ze charakterystyczny smak wedzonego lososia nie przypasowal mi od razu, ale po jakims czasie..wlasnie za sprawa tatara.. zachwycilam sie nim i bardzo sie z tego ciesze🙂

Tatar doskonale prezentuje sie na pieczywie (w szczegolnosci na grzankach). Przepis wedlug mojego taty, ktory przepada za wszelkimi tatarami:D Zachecam do sprobowania, moze tatar zagosci na Twoim wigilijnym stole jako jedna ze swiatecznych potraw?:)

Skladniki

  • 300g wedzonego lososia
  • 1 cebula
  • 1 zoltko
  • ok 2 lyzki musztardy
  • sol
  • pieprz
  • + 2 ogorki (kiszone/korniszony)– to tak opcjonalnie, ja nie dodalam

Wykonanie

Cebule obrac.Posiekac w drobniutka kosteczke, i to samo zrobic z ogorkami (jesli je dodajemy). Lososia posiekac. Wsypac do miski, dodac zoltko (surowe),cebule i przyprawic sola i pieprzem, dodac musztarde, wymieszac i gotowe! Szybko poszlo, prawda?

* Nie zapomnijcie o zieleninie! Tatar bedzie sie lepiej prezentowal. Podawac z ,lub na pieczywie. Ja najzwyczajniej wycielam kromki chleba foremka o ksztalcie gwiazdki  . Jak Wam sie podoba efekt? Czy nie jest to dobry sposob podania tatara na np. swieta/Sylwestra?

Tatar z wedzonego lososia

Smacznego:)

3 uwagi do wpisu “Tatar z wedzonego lososia

  1. Komentarze (blox)

    majanaboxing
    2011/12/02 20:38:01
    Mniam, mniam, wędzonego łososia uwielbiam🙂
    Pięknie pokazałaś ten tatar na zdjęciach🙂
    Pozdrawiam.

    chochlikikuchenne
    2011/12/03 11:56:15
    Dziekuje Majanko!
    Pozdrawiam Cie serdecznie:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s