Focaccia

focaccia

Focaccia to wloski chlebek, ktory wprost ubustwiam! Mozna go podawac z zupami sosami itp. Pysznie prezentuje sie takze z jajecznica na sniadanko:) Dobrej jakosci oliwa z oliwek, sol morska i rozmaryn…moim zdaniem to idealne polaczenie! Im wiecej oliwy na wierzchu, tym lepiej, bo to ona robi ta pyszna skorke za ktora wprost przepadam! Ja zrobilam Foccacie z podwojnej porcji. Jeden chlebek zrobilam z oliwkami ( na zyczenie mojej siostry), a drugi w wersji podstawowej- mojej ulubionej. Polecam!

Skladniki

( Na 1 chlebek)

  • 25g swiezych drozdzy
  • 200 ml letniej wody
  • 2 lyzki oliwy z oliwek ( radze uzyc dobrej)
  • 1 lyzeczka soli morskiej
  • OK. 360 g (ok. 600ml)  maki pszennej

Na wierzch

  • 2 lyzki oliwy z oliwek
  • 2 lyzeczki gruboziarnistej soli  morskiej
  • 3 lyzeczki swiezego rozmarynu lub 1,5  suszonego

Wykonanie

Drozdze rozpusc w letniej wodzie. Dodac oliwe, sol, make i zagniesc miekkie, jednolite ciasto. Miske z ciastem przykryc folia spozywcza i odstawic w cieple miejsce na 40 min, do momentu az ciasto podwoi swoja objetosc.

Natepnie, wyciagnac ciasto z miski na posypana maka stolnice. Uformuj ciasto w plaski (ok 2 cm) krazek. Foccacie poloz na wyscielonej papierem do pieczenia blasze i przykryj sciereczka. Pozwol ciastu odpoczac jeszcze przez 20 min.

Po tym czasie odkryj ciasto i zrob w nim dolki palcami ( na calej powierzchni). Wierzch ciasta posmaruj oliwa ( im wiecej tym lepiej!), posyp sola i rozmarynem.

Piec w 200*C przez ok 25-30 min.

* W dolki ciasta  mozna wcisnac oliwki lub male pomidorki. Ja jednak preferuje foccacie w podstawowej formie z oliwa, sola i rozmarynem, bo taka wlasnie smakuje mi najbardziej.

focaccia

focaccia

Smacznego:)

Jedna uwaga do wpisu “Focaccia

  1. Komentarze (blox)

    Gość: Madleine, 77-253-33-71.adsl.inetia.pl
    2012/05/17 13:26:06
    wyglada bosko🙂

    niepokornik
    2012/05/17 15:37:39
    pyszności!

    chochlikikuchenne
    2012/05/17 16:01:44
    Madeline, Niepokornik: Dziekuje, przyznam ze Focaccia jest wysmienita:D

    Gość: asialc, coh48.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/05/17 16:22:32
    Wyglada doskonale. Natychmiast biorę przepis🙂

    Gość: Canette, h137.zicom.pl
    2012/05/17 16:27:01
    Ja również ją uwielbiam, a robiłam tylko raz z dodatkiem świeżej szałwii, była wyśmienita🙂

    Gość: mojetworyprzetwory, host21-188-252-18.limes.com.pl
    2012/05/17 17:06:18
    Wygląda wspaniale, dawno nie jadłam! Pycha!

    majanaboxing
    2012/05/17 17:35:23
    Piękna focaccia. ! Bardzo lubię, ma cudowny zapach i smak.
    Pozdrowienia🙂

    chochlikikuchenne
    2012/05/17 19:48:30
    Asialc: Dziekuje! Zapraszam do pieczenia:D

    Canette: Oj. Z szauwia powiadasz… brzmi swietnie! Tez musze sprobowac:)

    Mojeprzetwory: Dziekuje bardzo i zachecam do zrobienia focaccii:))

    Majanka: Dziekuje. To prawda, focaccia jest mega pyszna:D

    Pozdrawiam Was serdecznie! :))

    Gość: bartoldzik, dynamic-78-8-138-40.ssp.dialog.net.pl
    2012/05/17 21:21:15
    Bardzo lubię focaccię, ale nigdy nie miałem okazji jej zrobić. Nosze się z tym zamiarem od długiego, długiego czasu i chyba mam dość czekania🙂

    chochlikikuchenne
    2012/05/18 11:09:08
    Bartoldzik: A wiec nie ma na co czekac.
    Wystarczy tylko zakasac rekawy i do dziela:))

    agattekh
    2012/05/18 11:47:54
    Jeszcze nie jadłam czegoś takiego, a wygląda smacznie🙂

    chochlikikuchenne
    2012/05/18 12:18:01
    Agattekh: Osobiscie uwielbiam focaccie, wiec polecam Ci ja z calego serca:)

Skomentuj

