Rustykalna chałka z kruszonką

rustykalna chalka z kruszonka

Znajdzie sie ktos kogo absolutnie nie ruszaja iscie niebianskie zapachy unoszace sie w calym domu podczas pieczenia drozdzowych pysznosci?.. Tak tez myslalam😀 Slinka cieknie mi na sama mysl nie tyle o niezwykle kuszacym aromacie, tudziez o samej wizji chalki zwienczonej bogata korona z kurszonki❤

..a jak sobie jeszcze pomysle z czym ta chalke moge zjesc, to juz w ogole odplywam w swiat rozkoszy i wspomnien z dziecinstwa. Swiezutenka chaleczka, prawdziwe maslo, domowa konfitura, Nutella.. taaak!😀 Nie zapomnijcie o szklance mleka lub kakao. Wtedy juz calkiem bedzie tak jak dawniej.. za czasow beztroskich, szczeniecych lat🙂 haha

Skladniki

CHALKA

  • 500g maki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 szklanka cieplego mleka (200 ml)
  • opakowanie suszonych drozdzy (7 g)
  • 60 g cukru
  • 50 ml oleju
  • 1/2 lyzeczki soli

KRUSZONKA

  • 4 lyzeczki maki
  • 2 lyzeczki masla
  • 4 lyzeczki cukru

Wykonanie

Wszystkie skladniki na chalke umiescic w duzej misce i polaczyc za pomoca naszych zrecznych dloni. Nastepnie wylozyc wszystko na stolnice i zagniesc ciasto- powinno byc gladkie, sprezyste i jednolite. Oczywiscie od razu mozna zaczac prace na stolnicy, ale po co robic niepotrzebny balagan? Miska gwarantuje nam, ze mleko nie wyplynie przypadkiem poza obszar w ktorym docelowo powinno sie znajdowac – maka z reszta skladnikow/stolnica. Jedna wazna uwaga- ciasto drozdzowe powinno byc dobrze napowietrzone, dlatego warto wlozyc troche wysilku i solidnie je zagniesc.

Dobrze wyrobione ciasto przelozyc do opruszonej maka misy przykryta czysta sciereczka kuchenna i odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia. Zdradze Wam moj sposob na to zebyc ciasto szybciej nam uroslo🙂  Miske z ciastem nalezy szczelnie pokryc folia spozywcza i wstawic do duzego garnka/zlewu z goraca woda. W ten sposob zamiast godzinnego wyczekiwania na podwojenie objetosci ciasta, wystarczy jedynie 30-40 min.

Podczas oczekiwania na ciasto mozemy przygotowac kruszonke. Make, maslo i cukier umiescic w miseczce i rozrobic palcami tworzac przy tym okruszki .

Kiedy ciasto drozdzowe pieknie nam wyrosnie, przelozyc je na stolnice opruszona maka i ponownie wyrobic w celu ”odgazowania”. Podzielic na 3 rowne czesci z ktorych uformowac rulony o jednakowej dlugosci. Konce  rulonow polaczyc ze soba i  zaplesc warkocz. Ja zamiast standardowego ksztaltu, uformowalam chalke w wianek laczac ze soba oba konce warkocza i nadajac jej kolista forme.

rustykalna chalka z kruszonka

Chalke przeniesc na blache pokryta papierem do pieczenia, przykryc czysta sciereczka /folia spozywcza i odstawic do ponownego wyrosniecia na ok 20 min.  Po tym czasie posmarowac chalke rozmaconym zoltkiem, obficie posypac kruszonka i wstawic do nagrzanego piekarnika. Piec w 160ºC przez 25-30 min.

chalka z kruszonka

Smacznego!🙂

25 uwag do wpisu “Rustykalna chałka z kruszonką

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s