Sernik chałwowy, a d*pa rośnie!

sernik chałwowy

Przyznam szczerze, że chałwy nigdy nie lubiłam. Zawsze wydawała mi się zbyt słodka i tłusta.Tak też uważałam, aż do momentu kiedy na durszlak.pl  zaczęły pojawiać się coraz to nowe przepisy na ciasta z chałwą. A że ciasta uwielbiam, to pomyślałam że i tego trzeba spróbować. Szczególnie ujął mnie sernik z dodatkiem owej słodkości. Nooo i jakimś cudem rozpoczęłam wielką chałwową -„degustację”na którą raczej nie zdecydowałabym się nigdy wcześniej.

Przez ostatnie dwa tygodnie zjadłam więcej chałwy niż przez całe moje dotychczasowe życie! Oprócz tego, że udało mi się skosztować wielu smaków chałwy, to przy okazji znalazłam markę której chałwa najbardziej mi smakuje.

Jadłam :

wedel

  • chałwę Królewską Wedla z bakaliami, waniliową i z kakao,

oraz

odra

  • chałwę Odry o smaku waniliowym, sezamowym i kawowym

Tam ta ra dammmmm, moją faworytką została waniliowa chałwa Odry i to ona zasłużyła sobie na główną rolę w moim serniku🙂

Przepis pochodzi stąd 

Składniki (tortownica 25 cm)

Spód

  • 250 g ciasteczek np. digestive albo śmietankowych markizów
  • 70 g masła rozpuszczonego
  • łyżka miodu

Masa

  • 1 kg mielonego twarogu (u mnie wiaderkowy z Biedronki)
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 125 ml gęstej śmietany (autorka przepisu poleca Danone 22%)
  • 3  czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 500 g dobrej chałwy ( u mnie waniliowa z Odry)
  • 125 ml śmietany kremówki

Wykonanie

Piekarnik rozgrzać do 180 °C. Tortownica musi być szczelna, ponieważ ciasto jest dość rzadkie i może wypłynąć. Na wszelki wypadek warto owinąć ją folią aluminiową z zewnątrz.

Ciastka pokruszyć albo zmiksować blenderem. Dodać miód i stopniowo dodawać masło, miksując ciastka. Powinny mieć konsystencję mokrego piasku. Jeśli używasz markizów, zmniejsz ilość masła. Powstałym ciastem wyklej spód tortownicy. Możesz też wykleić boki. Tortownicę wstaw do lodówki.

Na wolnych obrotach zmiksować twaróg i cukier. Stopniowo dodawać jajka. Następnie dodać mąkę i śmietanę i miksować chwilę. Na koniec dodać 350 g chałwy pokrojonej w dużą kostkę (chałwa będzie się rozpuszczać podczas pieczenia, więc jeśli będzie zbyt drobno pokrojona, w ogóle nie będzie wyczuwalna) i wymieszać.

Masę serową wylać na ciasteczkowy spód. Wierzch przykryć folią aluminiową. Piec 30 minut na dolnej grzałce. Następnie zmniejszyć temperaturę do 160 °C i piecz kolejne 45 minut. Kiedy boki ciasta będą ścięte, a środek płynny zdejmij folię i piecz na obu grzałkach 10 minut.

Ciasto nabierze właściwej konsystencji po dobie spędzonej w lodówce! Wyłącz piekarnik, uchyl drzwiczki i zostaw ciasto na pół godziny. Po tym czasie wyjmij z piekarnika, poczekaj aż ostygnie.

POLEWA

Kremówkę zagotuj. Dodaj pokruszoną chałwę i wymieszaj na gładką polewę. Podgrzewaj chwilę. Gdy polewa zacznie gęstnieć zdejmij z ognia i polej nią chłodny sernik. Całość wstaw na noc do lodówki.

sernik chalwowy

sernik chałwowy

Smacznego🙂

8 uwag do wpisu “Sernik chałwowy, a d*pa rośnie!

  1. Czy Twój sernik jest bardziej mazisty czy wilgotny? Wygląda bardzo ładnie no i do tego chałwa, którą bardzo lubię. Ta z „Odry” to zdecydowanie mój numer jeden. Nie chcę tu za bardzo reklamować, ale podpowiem, że z tej firmy dobre są też galaretki w czekoladzie „Opolanki” .

    • Hmm.. sernik robilam tak dawno ( pazdziernik/listopad 2012) ze nie pamietam dokladnie i nie chce, zebys sie rozczarowala. Z pewnoscia jest wilgotny i ma inna strukture/konsystencje niz tradycyjny sernik ( wszystko za sprawa wspomnianej chalwy)🙂
      Tak.. zdecydowanie- to moge powiedzec z pewnoscia- sernik jest z rodziny tych ´´ciezkich´´, mokrych, kalorycznych i potwornie pysznych ciast😀 Calkowite przeciwienstwo delikatnych, ´´piankowych´´serniczkow😉
      Ta polewa z kremowki i chalwy jest OBLEDNA! – na pewno Ci posmakuje, jesli jestes fanka chalwy😉

      Opolanki i trufle❤ – ehh to moje dziecinstwo😀

Skomentuj

