Liebster blog

liebster blog
To juz moja druga nominacja do Liebster Blog– pierwsza na nowym blogu. Tym razem do zabawy zaprosila mnie Justyna z bloga Jestesmy tym, co jemy. Dziekuje😉
A teraz zapraszam do zapoznania sie z zasadami zabawy, a blogi nominowane przeze mnie zachecam do odpowiedzenia na moje pytania😀
Zasady:
„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”
Moje odpowiedzi na pytania Justyny:

Jaka jest Twoja pasja (poza gotowaniem)?  

Oczywiscie, ze poza gotowaniem i pieczeniem moja najwieksza pasja jest jedzenie hahaha😀 Tak! Kocham jesc😛 Jestem wtedy mega szczesliwa i pozwalam sobie na zatracenie sie w cudownym swiecie smakow . Ogolnie interesuje sie wszystkim co dostarcza lub wyzwala we mnie endorfinki, wiec calkiem logiczna jest moja coraz wieksza milosc do sportu🙂 Niesamowita przyjemnosc sprawia mi taniec i cwiczenia aerobowe po ktorych czuje, ze zyje. Lubie wskoczyc w moje amarantowe buciki, zalozyc sluchawki, wlaczyc Ipoda i biec prosto przed siebie zapominajac o wszystkim, probujac dac z siebie jak najwiecej cieszac sie swiezym powietrzem przeplywajacym przez moje pluca..  Pasjonuje sie tez designem i strasznie kreci mnie architekura wnetrz🙂

Twoje popisowe danie to.

Hmm.. sama nie wiem. Ostatnio zachwyt wzbudzila moja pizza na ciescie pszenno- zytnim😀 Zdecydowanie moim popisowym, a moze i kultowym wypiekiem jest Stefanka i torty, ktore calkiem dobrze mi wychodza (chociaz dopiero zaczynam zabawe w tortowe kreacje) :)

Ulubiony gadżet w kuchni?

Ostry noz, dobra zeliwna patelnia, blaszki do pieczenia i mikser😀 ( Marze o KitchenAid’zie :P)

Warzywa czy owoce?

Nie wyobrazam sobie zycia bez jednych i drugich! Warzywami moge sie  ”opychac” w zasadzie bez konca. Sa zdrowe, pyszne, takie roznorodne, maja dobry wplyw na rozne funkcje w organizmie, cere+++ i za to je kocham!🙂 Owocom tez mozna przypisac szereg przeroznych zalet, ale nie powinno sie nimi zajadac bez opamietania (bynajmniej nie wszystkimi). Smutne to, ale cala wine zwalam na glukoze😛 Taaak owoce sa slodkie, a ze jestem slodkozerkiem to oczywistym jest fakt, ze strasznie za nimi przepadam😛

Idealne śniadanie to..

Croissant, domowe powidla, swieze jagody, maliny,arbuz i truskawki❤ Mniej przecukrzona wersja mojego idealnego sniadania jest twarozek ze szczypiorkiem i rzodkiewka (taki jak robi moja babcia), jajecznica lub jajko na miekko z lekko scietym zoltkiem, warzywka i swieze buleczki orkiszowe ( z szyneczka, serem i tona keczupu, ktory kocham hahaha) lub owsianka z musem z jablek, orzechami i rodzynkami🙂

Ulubiony deser to..

Moze lepiej nie wnikajmy w moj swiat slodkosci, bo nigdy nie skoncze pisac haha😀 Kocham ciasta, ciasteczka, ciastunia, lody i ogolnie prawie wszystko co zawiera cukier i jest mega kaloryczne hahaha😀

Ulubiona przyprawa/zioła?

Rozmaryn,wanilia, cynamon, kardamon, czosnek i sol😀

Słodkie czy słone?

.. Niech sie zastanowie.. hahaha😀 Moje glukozowe uzaleznienie krzyczy ”slodkie”! haha😀 Ale oczywiscie wszystko zalezy na co aktualnie mam ochote i w jakich potrawach odnajdujemy ten slodki/slony smak🙂

Jaką książkę polecasz?

Hmm.. ostatnio zaintrygowala mnie kontrowersyjna ksiazka pod postacia pamietnika napisana przez Melisse Panarello. Czasami uciekam tez w swiat fantazji i czytam starego, dobrego i jakze znanego Harrego Pottera. Najbardziej jednak pociagaja mnie ksiazki o autenycznych historiach ludzi z przeszlosci..

Twoje wymarzone miejsce na wakacje?

Sloneczna idylla gdzie poza delektowaniem sie niewyobrazalnie pysznymi potrawami, pieknymi widokami i tajemniczymi zakatkami mozna aktywnie spedzic czas🙂

Twój kulinarny autorytet?

Jest taki jeden, ktory swoja pasja do gotowania, talentem i niesamowitymi pomyslami zaraza, zacheca i inspiruje tak ze calkiem odlatuje i nie mam ochoty myslec o niczym innym niz o jedzeniu, tudziez odnajdywaniu smakow i przyjemnosci we wlasnych kompozycjach..😉 Niepodwazalnymi autorytetami sa tez moje kochane babcie❤

Ok. Dosyc juz o mnie😛 Teraz zamieniamy sie rolami – ja pytam, Wy odpowiadacie :D Z ogromna przyjemnoscia mam zaszczyt nominowac blogi :

A oto moje pytania:

  1. Od czego zaczela sie Twoja przygoda z gotowaniem?
  2. Wolisz odtwarzac istniejace juz przepisy czy komponowac wlasne dania?
  3. Tracisz czasem zapal do prowadzenia bloga?
  4. Zdarza Ci sie posilac w fastfoodach? 
  5. Blog kulinarny – pasja czy opcja mozliwego zarobku?
  6. W jakiej dziedzinie kulinariow odnajdujesz sie najlepiej (pieczenie, desery, wytrawnie , alkohole, itp.)
  7. Jest cos od czego jestes uzalezniony/a albo cos czemu nie potrafisz sie oprzec? (mowa wylacznie o jedzeniu)
  8. ”Przez zoladek do serca” – myslisz ze gotujesz na tyle dobrze, zeby to powiedzenie nabralo sensu w rzeczywistosci?
  9. Latwo sie poddajesz kiedy cos Ci nie wychodzi, czy probujesz zrobic wszystko zeby osiagnac upragniony cel?
  10. ”Cos z niczego” – potrafisz wyczarowac cos pysznego z resztek ?
  11. Masz w planach/ marzysz o podrozach kulinarnych?

Powodzenia!🙂 Mam nadzieje, ze znajdziecie chwilke na udzial w zabawie. Jestem bardzo ciekawa Waszych odpowiedzi, dlatego jesli zdecydujecie sie na udzial w Liebster Blog, prosze o linka do Waszych wpisow w komentarzu pod tym postem🙂

6 uwag do wpisu “Liebster blog

  1. bardzo dziekuje za nominacje! odpowiem na pytania tutaj bo zawsze mam problem w nominowaniu blogow,lubie kazdy jaki obserwuje🙂 i trudno wybrac mi ten najlepszy🙂

    1.moja przygoda z kuchnia zaczela sie juz w dziecinstwie,podgladalam jak robi to mama i babcia.pamietam swoje pierwsze ciasto z jablkami(mialam wtedy 12 lat ),ktore upieklam mamie na Dzien Matki…bardzo jej smakowalo🙂

    2.wole eksperymentowac,zawsze cos zmieniam w przepisie jaki mam na kartce
    3.zdarza mi sie,szczegolnie wtedy gdy pod postem bak komentarzy🙂
    4.bardzo bardzo rzadko…
    5.moj blog nie jest kulinarny,ale z racji tego,ze kocham pichcic przepisy tez sie na nim pojawiaja🙂
    6.w kazdej po troche🙂
    7.czekolada oczywiscie…jestem od niej uzalezniona
    8.maz moj chwali wszystko co upichce,nawet ostatnio przekonal sie do brokulow i ciasta marchewkowego🙂
    9.nigdy sie nie poddaje-walcze do konca !
    10.wystarczy jeden skladnik by wyczarowac cudo kulinarne🙂
    11.marzy mi sie podroz do Toskanii :)lody z baru Vivoli we Florencji snia mi sie po nocach🙂

  2. Ja również dziękuję za nominację! A że problem mam taki sam, jak Schocolla odpowiedzi na pytania zostawiam tutaj:)
    1. Odpowiedź będzie tendencyjna- od podglądania gotującej mamy i babć🙂 Zawsze lubiłam pomagać w kuchni i dziękuję rodzicom za to, że mnie do tego zachęcali a nie przepędzali do drugiego pokoju
    2. I jedno i drugie🙂 Najczęściej jednak przygotowując danie z gotowego przepisu, trzymam się zawartych w nim wskazówek w 80%. Reszta to improwizacja:)
    3. Zdarza się🙂
    4. Tak, zdarza się🙂
    5. Wyłącznie pasja.
    6. wypieki wszelkiego rodzaju i zupy
    7. czekolada i wszelkie dania z dodatkiem mięty
    8. nie planuję gotować „zawodowo”, najważniejsze że to co przygotowuję smakuje moim bliskim.
    9. jak coś mi nie wychodzi w kuchni to odstawiam przepis na jakiś czas i potem do niego wracam, ale są rzeczy które mi nie wychodzą i których zrobienia chyba się już nie podejmę😉
    10. tak, potrafię, bo nie cierpię marnować jedzenia.
    11. W tej kwestii zdaję się na żywioł🙂

Skomentuj

