Klasyczny tort z truskawkami i bita smietana

tort biszkopt z bita smietana i truskawkami

Bardziej banalnego przepisu na tort chyba nie ma, dlatego zastanawialam sie czy w ogole warto publikowac ten wpis. Ale co mi tam😀 Moze przynajmniej  uda mi sie kogos skusic na  to slodkie cudenko🙂 Przyznam sie bez bicia.. ja sie pokusilam i to tak calkiem calkiem, bo pozarlam cale 3 kawalki hahaha😀 Wiem.. brak do mnie slow haha😀 Ale ja jestem przypadkiem wyjatkowo pazernym, wiec nie oczekuje, ze kazdy z Was da rade konkurowac ze mna w ilosci pochlanianych slodkosci😛 Juz od dawna mialam ochote na taki prosty, nieprzekombinowany torcik w letnim wydaniu :)Mamy czerwiec i niedlugo ruszy sezon na truskaweczki, wiec na co czekac?  Nie ma nic lepszego niz duet truskawek i bitej smietany! Let’s bake a cake! :D 

..aaa no i bym zapomniala! Przed  nalozeniem bitej smietany polecam posmarowac biszkopt ulubionym dzemorem😀 Ja oczywiscie juz nie moglam doczekac sie kiedy zatopie zabki w ogromnym kawalku tortu, wiec wszystko robilam w pospiechu. A ze jestem mega roztrzepana, to o dzemie przypomnialam sobie w trakcie konsumpcji ostatniego kawalka hahaha😛

Skladniki

Biszkopt, tortownica Ø 24cm:

  • 7 jaj
  • szczypta soli
  • 1 szkl maki pszennej (dalam 3/4szkl)
  • 1 szkl cukru
  • 1 lyzka maki ziemniaczanej ( zamiast tego dalam 1 budyn waniliowy bez cukru)
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia

Poncz:

  • filizanka mocnej kawy
  • pol filizanki alkoholu (u mnie sherry, bo akurat wpadla mi w rece, ale moze byc wodka lub likier😀 )

Krem:

  • 700 ml smietany kremowki (+ kilka lyzek cukru z prawdziwa wanilia)
  • ok. 400g swiezych truskawek

Wykonanie

Biszkopt:

Bialka odzielic od zoltek i ubic na sztywna piane ze szczypta soli. Nastepnie malymi porcjami wsypywac cukier, ciagle ubijajac. Teraz mozna dodawac po jednym zoltku stale miksujac. Maki, proszek (budyn) przesiac przez sito. Suche skladniki stopniowo dodawac do piany z jajek i delikatnie mieszac, aby piana nie opadla.

Dno tortownicy wylozyc papierem do pieczenia. Wlac ciasto i piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez ok 30-35 min do ”suchego patyczka”.  Po upieczeniu studzic w piekarniku przez ok. 15 min. Biszkopt wyjac z tortownicy i przekroic na 2 lub 3 blaty.

Poncz:

Nie ma wiekszej filozofii w przygotowaniu ponczu. Wystarczy tylko wymieszac kawe z alkoholem i za pomoca pedzelka nasaczyc nim blaty biszkopta.

Krem:

Dobrze schlodzona smietane kremowke ubic na sztywno z kilkoma lyzkami cukru z prawdziwa wanilia (w zaleznosci od tego jak slodki krem preferujecie).

Truskawki umyc, osuszyc za pomoca recznika papierowego i pokroic np. na cwiartki.

Jeden biszkoptowy blat ulozyc na paterze. Nalozyc 1/2 porcji bitej smietany i 200g truskawek, przykryc drugim blatem. Pozostala smietana pokryc gore i boki tortu. Reszta owocow ozdobic wierzch ciasta. Gotowe🙂 Wystarczy jeszcze tylko schlodzic w lodowce przed podaniem i mozemy sie zajadac😉biszkopt z truskawkami i bita smietana

tort z truskawkami i bita smietana

 

Przepis dodaje do akcji:

Piękne i kreatywne torty

Smacznego🙂

33 uwagi do wpisu “Klasyczny tort z truskawkami i bita smietana

  1. Szybkie pytanko do specjalistki😉
    Czy można również truskawki dać do środka ? Czyli pod bitą śmietanę ? Chciałabym aby był bardziej truskawkowy ale trochę obawiam się o konsystencje śmietany, żeby sie to nie rozpłyneło😉
    Oczywiście mowa o świeżych truskawkach

    Sam tort wygląda pięknie i już za kilka dni zabieram sie do pracy🙂

    • Ależ oczywiście, że można!😀
      Prawie zawsze daje świeże owoce do nadzienia i tort zawsze trzyma się w ryzach🙂
      Jeśli obawiasz się czy konsystencja śmietany stanie się płynna, zawsze możesz dodać do niej serka mascarpone! Zapewniam,że wtedy torcik wyjdzie Ci po mistrzowsku.🙂
      Niestety nie mam doświadczenia z polskimi kremówkami i nie mogę powiedzieć na 100% czy będzie całkiem sztywna, ale tak sądzę. Zawsze możesz dodać usztywniacz typu śnieżka (ja jednak nie używam takich cudów😛 )

      Powodzenia i smacznego!😀
      Bardzo dziękuje za miły komentarz🙂

      • Uprzejmie donoszę, że tort zniknął w 15 minut🙂
        Wyszedł cudnie. Moje zmiany : aromat do biszkoptu śmietankowy i mąka ziemniaczana – nie miałam budyniu pod ręką🙂 A truskawki wystarczyło ułożyć na biszkopcie i podarować sobie poncz. 6 osób pożarło go w mniej niż pół godziny

        Przepis ląduje u mnie na początku listy🙂

      • Tak się cieszę, że upiekłaś tort i napisałaś jak Ci wyszedł!😀
        Twoje zmiany są bardzo trafne i pewnie przydadzą się innym🙂
        Widzę, że nie tylko ja i moja rodzinka jesteśmy w stanie poradzić sobie z tortem w niecałą godzinę hahaha😀

        Dziękuję za odwiedziny na blogu i zapraszam częściej😀

  2. witam. Mimo ze luty w piatek zrobie torcik. W Angli w kazdym warzywniaku je kupic moge. Ma spełnic funkcje torcika walentynkowo urodzinowego:) mysle ze biel i czerwien zrobi swoje:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s