Roze karnawalowe – najlepsze

roze karnawalowe

Woop, woop – dzisiaj najbardziej tandetne swieto ever zwane Walentynkami. Z tej okazji nie mam dla Was zadnego specjalnego wpisu. Bedzie o najzwyklejszych rozach karnawalowych, ktore mozecie oczywiscie zaserwowac swojej love jako walentynkowy deserek.

Roze chrustowe/ karnawalowe przygotowywala zawsze moja kochana babcia. Jako malej dziewczynce pozwalala wycinac mi koleczka i sklejac poszczegolne warstwy. Bylam zachwycona, kiedy za sprawa kapieli w goracym oleju z trzech plaskich krazkow sklejonych rozbeltanym jajkiem wyrastaly zlociste, chrupiace rozyczki. Obowiazkowym dodatkiem byly powidla, ktore nakladalysmy lyzeczka do srodka kazdej rozyczki. Pyszne i wiecej niz wygledne😀

Oto staropolski przepis na roze chrustowe/karnawalowe🙂 Raz w roku mozna sobie pozwolic na taka rozpuste. Na moment warto anulowac wszystkie wyrzuty sumienia spowodowane slodkim obzarstwem i cieszyc sie smakiem dziecinstwa🙂

Roze karnawalowe

Skladniki

  • 30 dag maki (najlepiej krupczatki)
  • 2 lyzki cukru pudru
  • 3 lyzki gestej kwasnej smietany
  • 6 zoltek
  • 2 lyzki masla
  • bialko do posmarowania
  • 1 lyzka spirytusu lub wodki
  • sol
  • 50 dag smalcu  lub oleju do smazenia
  • cukier puder do posypania
  • konfitura ( z rozy, wisni, porzeczki, moreli..)

Wykonanie

Make przesiac i wymieszac ze smietana. Zoltka utrzec z cukrem pudrem, dodac maslo i alkohol, utrzec na gladko. Polaczyc make z masa z zoltek, dodac szczypte soli i zagniesc ciasto.

rozekarnawalowewykonanie

Nastepnie wybijac je reka ( nie polecam, bo pozniej raczka przez dluuugi czas do niczego sie nie nadaje😛 ) lub walkiem przez ok 10 min , az pojawia sie pecherzyki powietrza.

Ciasto rozwalkowac i wycinac krazki Ø 4, 5, 6 cm ( ja uzylam kieliszka, literatki i szklanki) , kazdy z nich naciac w kilku miejscach na obwodzie. Srodki kol posmarowac bialkiem. Skladac po 3  (od najwiekszego do najmniejszego), przycisnac posrodku, aby sie dobrze zlepily. Rozgrzac mocno tluszcz i wkladac partiami roze. Smazyc na zloty kolor i wyciagac lyzka cedzakowa na papierowy reczniku w celu odsaczenia nadmiary tluszczu.

Jeszcze cieple oproszyc cukrem pudrem. Na srodek kazdej rozy klasc odrobine konfitury.

Przepis dodaje do akcji:

walentynkinormal_KLv40KTylipWAjBdbqA4dCR4Ibtwfgzz

Najslodsze buziaczki dla wszystkich chochliczkow- zakochanych, a w szczegolnosci dla singli ♥ :* 

10 uwag do wpisu “Roze karnawalowe – najlepsze

  1. No kochana, wyszły Ci tak piękne, że nawet ja bym się skusiła choć omijam tego typu rzeczy z daleka bo nie przepadam za nimi:) No wiesz – babcie to zawsze wiedziały czym nas skusić:) Teraz za to my kusimy innych hehe🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s