Krem ananasowy light

krem ananasowy light

To juz moj trzeci krem z rodziny CURDów🙂 Najpierw byl Lemon Curd, pozniej Kiwi Curd, a dzisiaj przedstawiam Wam wersje ananasowa. Jak obiecywalam, tak tez uczynilam😀 Krem udalo mi sie odchudzic calkowicie eliminujac maslo🙂 A jak walory smakowe? Kochani.. krem jest prze-py-szny!😀 Prawde mowiac nie spodziewalam sie ze bedzie az tak smaczny😉 Wiec jesli macie w planach jakis egzotyczny torcik, ciasto czy muffinki, to z czystym sercem polecam Wam ten oto curd ananasowy. Poza smakiem i cudowna, budyniowa konsystencja, kolejnym atutem jest calkowity brak tluszczu😀 Spokojnie mozna sie nim zajadac lyzeczka🙂 Niedlugo na blogu pojawi sie przepis na tort z wykorzystaniem curdu ananasowego ♥.

Zapraszam:

Curd ananasowy bez masla

  •  ananas z puszki w soku ( 2 x 250 g)
  • 6 duzych zoltek ( bialka mozna wykorzystac do Pianki Jagodowej)
  • 150 g cukru
  • 5 lyzeczek maki ziemniaczanej
  • sok z 1 limonki (opcjonalnie)

Zaczynamy od przygotowania kapieli wodnej : Garnek napelniamy woda i ustawiamy na nim szklana miske, tak by jej dno nie stykalo sie z powierzchnia wody. Wlaczamy palnik. Do miski dodajemy zoltka, cukier i make ziemniaczana- mieszamy. Ananasa z puszki  blendujemy wraz z sokiem na jednolita papke i dodajemy do reszty skladnikow caly czas mieszajac. Dla wyostrzenia smaku dodalam jeszcze sok z jednej limonki. Mieszamy co jakis czas. Krem / curd powinien zgestniec po ok. 10- 15 minutach i uzyskac konsystencje budyniu. Curd chlodzimy i przechowujemy w sloiczkach.

Przepis dodaje do akcji:

normal_gz04xNT9NFs2ykJxjr5Avwr8RdHWVgzz

Smacznego🙂

20 uwag do wpisu “Krem ananasowy light

  1. Witam serdecznie, niedługo obchodzony pierwsze urodziny naszej córeczki i właśnie szukam jakiś smacznych, lekkich kremów do cupcakes (w sumie do tortu również) a że osobiście uwielbiam wszystko co ananasowe to chciałabym użyć tego Pani Curdu. Na ile mniej więcej cupcakes wystarczy mi tego kremiku?
    Pozdrawiam🙂

    • Witam🙂

      Ja curdu uzylam do tortu dla mojej siostry. Wystarczylo do przelozenia 3 blatow ciasta Ø 26 cm.
      Musisz jednak pamietac, ze curd ma konsystencje budyniu i lepiej sprawdzi sie jako nadzienie do muffinek niz krem zdobiacy cupcakes, chyba ze polaczysz go np. z 6 ubitymi nad kapiela wodna bialkami z ok. 100 g cukru. Wtedy stanie sie lekki i puszysty. Krem ananasowy mozna tez polaczyc z ubita na sztywno kremowka zamiast serka mascarpone🙂

      Dziekuje i pozdrawiam wzajemnie😉

  2. Ja bez masła robiłam cytrynowy, dawałam jedną łyżeczkę oleju. I smakuje tak samo dobrze jak ten maślany🙂
    Ananasowy ma cudny kolor, musiał smakować pysznie egzotycznie🙂

    Zdradzisz, co masz wspólnego z językiem duńskim? Bo nie uwierzę, że jakikolwiek człowiek chciałby się go nauczyć z własnej i nieprzymuszonej woli…😉

    • To prawda😀 Byl tak pyszny, ze baaardzo musialam sie hamowac przed pochlonieciem go lyzeczka😛 Inaczej nic by nie zostalo do tortu😛

      Hahaha.. Faktycznie.. melodia jezyka dunskiego nie jest najprzyjemniejsza dla ucha😀 Ale pisownie ma bardzo podobna do norweskiego, ktorym posluguje sie na codzien, wiec troche go ´´ogarniam ´´😉 Poza tym mam kilku dunskich znajomych i kocham dunskie buleczki haha🙂

  3. Pingback: Pianka jagodowa – leciutka | Chochlikikuchenne

  4. Witam Panią ponownie, zrobiłam ten curd i totalna klapa… Nie zgęstniał mi, ma konsystencję gęstej zupy. Nie mam pojęcia co zrobiłam nie tak😦 Wydaje ma się że samego soku było zbyt dużo względem ananasów, ale sama nie wiem… roczek już za nami i na szczęście miałam dużo więcej innego kremu, więc wystarczyło na wszystkie babeczki. Jednak żal mi wylewać tą zupę z ananasów, bo w smaku jest świetna i tak się zastanawiam co by z nią wykombinować😀
    Pozdrawiam🙂

    • Witam! Strasznie mi przykro😦
      A czy gotowalas krem wystarczajaco dlugo?
      Curd potrzebuje naprawde duzo czasu zeby zgestniec! Gotowanie nad kapiela wodna potrafilo zajac mi czasem nawet 30 min. Moze wystarczy dodac wiecej maki ziemniaczanej i potrzymac go nad kapiela wodna jeszcze raz mieszajac nieustannie? Jest mi strasznie przykro to slyszec , bo moj krem naprawde wyszedl idealny. Pozdrawiam😉

      • Taki ten dzień był szalony że już nawet nie pamiętam jak długo go gotowałam, ale spróbuje jeszcze raz i może faktycznie do dam jeszcze trochę mąki ziemniaczanej. Dam później znać czy dało się go uratować🙂

Skomentuj

