Domowe maslo orzechowe – ja tez!

domowe maslo orzechowe

Wiem, wiem.. przepis na maslo orzechowe mozna znalezc na wiekszosci blogow kulinarnych, wiec chochliku.. nie jestes zbyt oryginalna😛 Pfff.. a wlasnie, ze tak😀 Do mojego maselka dodalam nieco cukru waniliowego, bo brakowalo mi w nim slodyczy. Ktos juz tego probowal? Nie wiem, ale z Waszym wlasnym maselkiem orzechowym mozecie kombinowac do woli :) Domowa produkcja masla orzechowego nie zajmuje wiecej niz 10 minut.

Ciesze sie, ze nareszcie zrobilam maslo orzechowe ♥ Lepiej pozno niz wcale. Przeciez moja milosc do tego amerykanskiego wynalazku nie zna granic😀 Moze i nie ma sie czym chwalic, ale potrafie opedzlowac caly sloiczek w jeden dzien😛 Dlatego pomyslalam, ze i moj blog powinien zawierac recepturke na homemade peanut butter, oczywiscie w mojej ulubionej wersji crunchy😀 Jednak jesli bardziej lubicie maslo o zupelnie gladkiej konsystencji, to bez problemu uzyskacie ja dluzej malaksujac orzechy.

Czy maslo mi smakowalo? Jasne! Uwazam, ze jest bardziej sycace niz to sklepowe i juz dwie lyzeki tego cuda calkiem skutecznie zaklejaja nam buzke😀 Nastepnym razem sprobuje jednak uzyc orzechow niesolonych samodzielnie regulujac dotatek soli. No to teraz przez 2 dni bede jadla wylacznie owsianki, serki wiejskie i kanapeczki z maslem orzechowym hahaha.. A tak serio, mam nadzieje ze wystarczy mi na wiecej niz 3 sniadania haha😛

W przepisie podaje proporcje jakich uzylam, ale w zasadzie sami decydujecie czy chcecie zrobic maslo z 300 g czy 800 g🙂 Mi wyszla porcja na 2 sloiczki🙂

Domowe maslo orzechowe crunchy

  • ok. 750-650 g prazonych orzeszkow ziemnych, uzylam solonych – paczka orzeszkow miala 880 g, ale nie udalo mi sie zostawic jej w spokoju, dlatego nie znam dokladnej wagi po pozarciu kilku garsci orzechow😛
  • ok. 30-40 ml oliwy z oliwek ( lub innego oleju roslinnego)
  • i moj extra nieobowiazkowy dodatek, czyli 1 lyzka cukru waniliowego

Jesli chcemy uzyskac maslo z kawalkami orzechow, z calosci pozostawiamy w miseczce 50 g, a reszte rozdrabniamy pulsacyjnie w malakserze o mocnych ostrzach. Masa nie bedzie calkiem spojna, dlatego dodajemy oliwe/ olej, ktory wlewamy ciurkiem w koncowej fazie rozdrabniania orzechow. Malaksujemy do uzyskania jednolitej, gladkiej lub niekoniecznie konsystencji. Probujemy czy smak masla nam odpowiada. Ewentualnie dosypujemy jeszcze lyzke lub mniej  cukru/ cukru waniliowego. W wersji crunchy na samym koncu dodajemy jeszcze 50 g orzeszkow i rozdrabniamy przez doslownie chwilke.

Gotowe maslo orzechowe przekladamy do wyparzonych sloikow. Po jakims czasie w masle moga pojawiac sie rozwarstwienia. Nie martwcie sie! Nasze maslo jest nadal przydatne do spozycia. Rozwarstwianie widoczne jako paseczki dzielace maslo, to calkowicie naturalny efekt, ktory jest oznaka, ze nie ma w nim zadnych sztucznych ulepszaczy, tudziez konserwantow. Maslo wystarczy wymieszac lyzeczka, i znowu stanie sie jednolite😉

Przechowujemy w lodowce🙂

normal_6Najg6sJXS3WPuvlpsS4KjXImyPypQzz

Smacznego🙂

6 uwag do wpisu “Domowe maslo orzechowe – ja tez!

    • Ja strasznie dlugo sie za to zabieralam, az w koncu kupilam wielka pake orzeszkow ziemnych, nie zjadlam wszystkich jak to zwykle robie😛 i rano ´´ukrecilam´´( a raczej food processor uklecil za mnie), pyszne maslo orzechowe.😀

Skomentuj

