Festelavensboller ♥

buleczki kardamonowe z kremem waniliowym

Witam Was moi Kochani❤ Ciesze sie, ze nadal do mnie zagladacie!🙂

Dzisiejszy wpis poswiecam na slodkie tlusto-czwartkowe buleczki prosto z Norwegii ;) Fastelaven oznacza z norweskiego ´´wieczor przed postem´´ rozpoczynajacy chrzesijanski post przed Wielkanoca. Na ta wlasnie okazje norwedzy wypiekaja tak zwane festelavensboller (boller=buleczki).  Tlusty czwartek juz za tydzien, wiec postanowilam zaprezentowac Wam ten oto przepis. Moze skusicie sie na festelavensboller zamiast polskich paczusiow? Sa nieco mniej kaloryczne, maja wysmienite nadzienie i nie ociekaja tluszczem i lukrem czego osobiscie nie znosze :D A moze zrobicie jedno i drugie? Taaak.. Chochlik jak zwykle kusi, ale taka juz moja natura :*  Chociaz ten jeden dzien w roku mozemy zapomniec o Chodakowskiej i bez wyrzutow sumienia delektowac sie slodkimi pysznosciami❤😀

Buleczki sprawdza sie tez doskonale jako walentynkowy podarunek❤❤❤

Czuje, za nadchodzi moj dzien… Niedlugo sama zamienie sie w buleczke, tudziez paczusia hahaha😛 Ale tym czasem do dziela! Czas cos upiec❤

Festelavensboller

Buleczki (16 sztk.)

  • 600 ml mleka
  • 1 jajko
  • 150 g cukru
  • 50 g swiezych drozdzy
  • 1 kg maki pszennej
  • 1 lyzeczka soli
  • 1 lyzeczka kardamonu
  • 150 g masla w temperaturze pokojowej

Do posmarowania

  • 1 jajko
  • cukier puder

Nadzienie

  • 1 budyn waniliowy z cukrem przygotowany w 400 ml mleka
  • 500 ml smietany kremowki 36% (najlepiej ubija mi sie ta z kartonika)
  • 2 lyzki cukru waniliowego
  • ulubiony dzem lub marcepan

 Wykonanie

Make, cukier, sol i kardamon przesiewamy do duzej miski. Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim rozkruszone drozdze. Plyn przelewamy do miski z suchymi skladnikami i wbijamy jajko. Calosc miksujemy na wysokich obrotach przez ok. 3 minuty. Nastepnie dodajemy miekkie, pokrojone w kostke maslo i kontynuujemy miskowanie na nieco wolniejszych obrotach. Kiedy ciasto stanie sie sprezyste i jednolite przestajemy miksowac. Miske z ciastem przykrywamy czysta sciereczka i pozostawiamy w cieplym miejscu do wyrosniecia na ok. 1 godzine.
Po wyrosnieciu przekladamy ciasto na stolnice opruszona maka i dzielimy na 4 czesci. Kazda czesc dzielimy ponownie na 4 i rolujemy, tak by w sumie uzyskac 16 buleczek.
Buleczki ukladamy w odstepach na blaszce wyscielonej papierem do pieczenia i przykrywamy sciereczka do ponownego wyrosniecia. Tym razem na 30 minut.
Po tym czasie bulki smarujemy roztrzepanym jajkiem dla nadania polysku i wstadzamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w 200ºC (bez termoobiegu) przez 12-15 minut. Powinny sie zarumienic.
Studzimy (najlepiej na kratce od piekarnika) i przekrajamy na pol.
 Kremowke ubijamy na sztywno. Nastepnie laczymy z wczesniej przygotowanym, zimnym, gestym budyniem.
Kazda buleczke smarujemy ulubionym dzemem lub nakladamy plasterek marcepanu i nadziewamy kremem. Posypujemy cukrem pudrem.
fastelavensboller
buleczki drozdzowe z nadzieniem

Smacznego!❤

xoxo Klaudia

Przepis dolaczam do akcji:

18normal_P9I8IEwMHWzUXXBlmTWqUR8nP3lBLAzz

3 uwagi do wpisu “Festelavensboller ♥

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s