Cynamonowo-waniliowe rollsy – tlusty czwartek

Waniliowo-cynamonowe zawijaski z ciasta francuskiego

Hej, hej :* Wybaczcie ze tak dlugo mnie tu nie bylo ❤ Mam jednak nadzieje, ze chociaz troche teskniliscie za chochlikiem 😉 Powracam nieco leniwie, bo jedynie z bardzo prostym i szybkim przepisem na cynamonowo-waniliowe rollsy z ciasta francuskiego. Jest to moja tlusto-czwartkowa propozycja dla zapracowanych. Nie trzeba niczego smazyc. Ciasto francuskie zawiera wystarczajaco duzo tluszczu 😉 Bardzo polecam! Cudowny aromat wanilii i cynamonu… Mozna nawet stwierdzic, ze rollsy znikaja szybciej zapach po ich upieczeniu 😛 ( ale to tylko uwaga nadzwyczajnie pazernego chochlika) 😀 Do dziela Kochani ❤

Cynamonowo-waniliowe rollsy

Skladniki

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 50 g masla
  • 50 g cukru, brazowego (uzylam demerara)
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 1 lyzeczka cynamonu

Wykonanie

Maslo roztopic i posmarowac nim blat ciasta francuskiego. Cukier wymieszac z ziarenkami wanilii i cynamonem. Ja dodatkowo rozdrobnilam cukier w mlynku, aby pozbyc sie grudek (cukier demerara zamienil sie w kamen i jedynym ratunkiem bylo rozdrobnienie go w mlynku). Tak przygotowanym cukrem posypac powierzchnie ciasta francuskiego. Chwytajac za brzegi zwinac rulon z ciasta i pokroic w ok. 2 cm kawalki.Ulozyc na blaszy wylozonej papierem do pieczenia i lekko splaszczyc dlonia.

Piec w 200°C przez ok. 10 min. Ostudzic lub tak jak ja jesc jeszcze cieple 😀

Swietnie smakuja z mlekiem ❤

rollsy cynamonowo wanilioweciasteczka francuskie

Smacznego 😉

3 uwagi do wpisu “Cynamonowo-waniliowe rollsy – tlusty czwartek

Dodaj komentarz