Krem a´la tiramisu

krem tiramisu

´´Potrzeba matka wynalazkow´´– stad tez pomysl na moj autorski krem al´a tiramisu. Dwa zoltka pozostale po icingu nie mogly sie zmarnowac, wiec zamiast mojego ulubionego kremu, ktorym zwyklam przekladac torty wymyslilam krem przypominajacy w smaku tiramisu❤ Wyszedl naprawde cudowny😀 Aksamitna, gesta konsystencja, cytrynowa nuta podkreslona alkoholem i niebanalny smak🙂

Krem nie zawiera smietany kremowki, ani masla. Bazuje sie na serkach: mascarpone i kremowym serku typu Philadelphia🙂 Moze sluzyc nam jako samodzielny deser w pucharku z dodatkiem owocow, ciasteczek i polewy, lub jako masa do ciasta. Przelozylam nim ciasto czekoladowe w formie tortu Chanel❤

Polecam🙂 To jeden z najlepszych kremow jakie stworzylam do tej pory😉

Krem al´a tiramisu

  • 250 g serka mascarpone
  • 200 g serka kremowego typu Philadelphia
  • 2 zoltka
  • 6 lyzek cukru
  • 2 lyzki soku z cytryny
  • 1 kieliszek wodki
  • kilka kropli ekstraktu waniliowego/ ziarenka z polowy laski wanilii

Zoltka i cukier przekladamy do szklanej miski i lekko mieszamy za pomoca trzepaczki. Mise ustawiamy na garnku z gotujaca sie woda, tak by dno miski nie dotykalo powierzchni wody. Zoltka ubijamy do momentu rozpuszczenia sie krysztalkow cukru. Masa powinna zgestniec i nabrac jasniejszego  koloru. Wtedy sciagamy miske z garnka i ubijamy jeszcze przez ok. 5 minut.

W duzej misce laczymy serek mascarpone, serek kremowy, mase z zoltek i pozostale skladniki. Miksujemy do uzyskania gestej konsystencji. Przechowujemy w lodowce🙂

 

Smacznego🙂

10 uwag do wpisu “Krem a´la tiramisu

  1. Pingback: Najlepsze ciasto czekoladowe | Chochlikikuchenne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s