Lemon curd

lemon curd, krem cytrynowy

Pierwszy post w Nowym Roku postanowilam poswiecic  Lemon Curd. Wieeem.. pelno jest roznych jego wersji na polskich blogach kulinarnych, ale pragne by pojawil sie i na moim 🙂 W zanadrzu mam dla Was dwa przepisy z wykorzystaniem tego  przepysznego kremu cytrynowego, wiec tym bardziej zasluguje on na publikacje 😉 Swietnie sprawdzi sie jako krem do ciast, smarowidlo do chleba czy nalesnikow. Pssst 😀 Wyjadany lyzeczka prosto ze sloika jest meeega! 😀 (ale ja tego nie mowilam, zeby czasem nikogo nie kusic..) 😛

Curd ma wspanialy wyrazisty slodko-kwasny smak, wiec doskonale sprawdzi sie jesli chcecie przelamac smaki np. w torcie 🙂 Ale o tym niebawem.. Krem ten nie zawiera mleka ani maki. Istotnymi skladnikami sa natomiast zoltka i maslo. Nie obawiajcie sie.. krem w kontakcie z podniebieneim tylko przyjemnie je ´´mizia´´ nie pozostawiajac tlustych sladow 😉

Polecam i juz zastanawiam sie nad wersja bez masla i cukru dla chcacych byc fit 🙂

Lemon curd

  • sok z 2 cytryn – 100 ml
  • 2 lyzeczki skorki otartej z cytryny
  • 45 g cukru
  • 4 zoltka
  • 60 g masla, niesolonego

sok z cytryny, krem cytrynowy

Wykonanie jest niezwykle proste. Wszystkie skladniki wystarczy dodac do szklanej/ ceramicznej misy, ktora nalezy umiecic nad garnkiem z gotujaca sie woda. Skladniki mieszaj za pomoca trzepaczki do uzyskania jednolitej, gestej konsystencji. Nie spodziewajcie sie, ze krem zgestnieje po 5 minutach. Nie mierzylam czasu, ale mysle ze przygotowanie nad kapiela wodna zajelo mi jakies 15 min. Krem trzeba schlodzic. Nabierze wtedy konsystencji przypominajacej budyn. Lemon curd mozna przechowywac w lodowce do 2 tygodni. (Ale nie wiem czy tyle postoi.. zreszta sami sie przekonacie jak sprobujecie 😀 )

Smacznego 🙂

10 uwag do wpisu “Lemon curd

  1. Pingback: Kiwi curd | Chochlikikuchenne

  2. Pingback: Krem ananasowy light | Chochlikikuchenne

  3. Genialny krem! 😀 Zmieniłam troche proporcje dałam 5 żółtek, sok z 5 cytryn i cukier dałam na „oko” Przed chwilką przełożyłam do sloika i wyskrobałam ostatki z miski, ten krem jest strasznie uzależniający! 😀 Troche sie przestraszylam bo na początku w ogole nie chcial gęstnieć ale po 10 minutach juz całkowicie zgęstniał i jest ok 🙂 Pozdrawiam będę wpadać częściej 🙂

    • Dziekuje za komentarz ❤
      Bardzo sie ciesze, ze curd Ci posmakowal 😀 ( to prawda.. strasznie uzaleznia 😛 )
      Ja tez mialam lekka panike, kiedy krem nie chcial zgestniec, ale wytrwalosc daje dobre rezultaty 😉
      Pozdrawiam wzajemnie i zapraszam 🙂

Dodaj komentarz