Ciasteczka z czekolada ♥

ciasteczka z czekolada

Az trudno uwiezyc, ale to moje pierwsze cisteczka typu chocolate chip cookies. Co prawda zamiast czekoladowych chips-ow, uzylam najzwyklejszej czekolady do wypiekow ( nastepnym razem uzyje mojej ulubionej mlecznej firmy Freia), to efekt byl slodko-zadowalajacy ❤ Moja wrodzona pazernosc pozwolila mi na pozarcie swojego jeszcze goracego ciacha i wiekszej polowy ciastka mojego N. 😛 Ale na tym oczywiscie nie poprzestalam i nie powiem Wam ile zjadlam, bo az wstyd sie przzynac 😀 hahaha

Przepis nalezy do banalnie prostych, wiec zachecam Was do wyprobowania go z maluchami ❤ Surowe ciasto jest prze-py-szne i szybko znika jeszcze przed upieczeniem 😛 Ciastka sa miekkie w srodu i chrupiace na wierzchu, czyli wedlug mnie idealne 🙂

Z podanej porcji wyszlo mi 9 wielkich ciastek, ktore bez watpienia nie zmieszcza sie w sloju 😉

Ciasteczka z czekolada 

  • 200 gr brazowego cukru
  • 90 gr bialego cukru
  • 120 gr masla
  • 1 jajko + 1 zoltko
  • 4 lyzeczki cukru / ekstraktu waniliowego
  • 300 gr maki
  • 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia + 1/2 lyzeczki sody
  • 150 gr posiekanej czekolady

Wymieszaj cukier bialy i brazowy, tak by nie bylo zadnych grudek. Rozpusc maslo i lekko schlodzone dodaj do miski z cukrem. Wszystko dokladnie wymieszaj (ja uzylam do tego silikonowej szpatulki). Dodaj jajko + zoltko i bardzo dokladnie wymieszaj do polaczenia skladnikow. Nastepnie wsyp przesiana make z soda.
Mieszajac zauwazysz, ze ciasto zmieni swoja konsystencje i ciezej bedzie Ci mieszac. Uzyj troche sily 😉

Na koncu dodaj posiekana czekolade. Powstrzymaj sie od podjadania surowego ciasta, bo trudno sie od niego oderwac! ❤

Lyzka do lodow ( jesli checesz uzyskac duze ciastka tak jak ja ) lub lyzka stolowa (na male ciastka) nakladaj porcje ciasta i roluj kuleczki. Ukladaj na blasze wylozonesposob wykonania ciastekj papierem do pieczenia i lekko splaszcz dlonia.

Ciasteczka nie powinny byc zbyt male, bo wyjda suche!!! 

Piecz w 150°C przez 12 – 14 minut. Gotowe ciastka powinny wygladac na lekko upieczone (podobie jak w przypadku brownies). Jesli przedluzysz czas pieczenia, ciastka straca pozadana lekko ciagnaca konsystencje w srodu!

Namawiam do zrobienia wiekszej porcji, bo ciacha sa pyszne! ❤

*Mozna mrozic

chocolate chip cookies

Smacznego ❤

x Klaudia

2 uwagi do wpisu “Ciasteczka z czekolada ♥

Dodaj komentarz