Vegan brownies

veganbrownies

To ze jestem czekoladoholiczka juz wiecie. To ze cala tabliczka jest dla mnie niczym kostka tez Was pewnie nie zdziwi. Czym wiec moglabym Was zaskoczyc? Moze weganskim ciastem?- Oczywiscie wzbogaconym o czekolade, lecz tym razem taka z ´´drozszej polki´´.. Niestety. Ceny za weganskie produkty sa niesprawiedliwie wysokie. No ale coz poczac.. Raz na jakis czas mozna sie ´´szarpnac´´;)

Tak wiec dzisiaj mowa bedzie o weganskim brownies – czyli takim bez jajek, mleka, masla czy innych produktow pochodzenia zwierzecego.

Jak smakowalo?

-A powiem Wam ze zaskakujaco dobrze!❤

Wyszlo lsniace z wierzchu, chrupkie dzieki prazonym migdalom, bosko czekoladowe, przyjemnie wilgotne, sycace i nieco zdrowsze dzieki awokdo i oliwie! Takze gdyby nie kalorycznosc i to ze jestem nadzwyczajnie pazernym lasuchem, to same plusy🙂

Wiec probujcie kochani! Serdecznie polecam nie tylko osoba na weganskiej diecie❤

Weganskie Brownies

  • 1 szkl* maki
  • 1/2 szkl kakao
  • 3/4 brazowego cukru
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 2 lyzeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 lyzeczki soli
  • 1 duze awokado
  • 1/4 szkl oliwy z oliwek
  • 200 g gorzkiej czekolady, weganskiej
  • 150 g migladow lub ulubionych orzechow
  • 3/4 szkl mleka kokosowego*

*1 szklanka= 250 ml

*Mleko kokosowe mozna zastapic wrzaca woda

Zaczynamy od nagrzania piekarnika do 180°C – opcja gora-dol.

Czekolade grubo siekamy. Migdaly prazymy na patelni uwazajac by sie nie przypalily, a nastepnie siekamy rownie grubo jak czekolade.

SONY DSC

Awokado blendujemy na gladki mus wraz z oliwa z oliwek. Tak powstaly, cudownie kremowy mus przekladamy do miski dodajac wszystkie sypkie skladniki ( maka, kakao, sol, cukier, kawa, proszek do pieczenia). Nastepnie lekko mieszamy, stopniowo wlewajac mleko kokosowe/wode. Nie nalezy mieszac zbyt dlugo. Wystarczy ze wszystkie skladniki sie zespoja, a masa nabierze gladkiej, jednolitej konsystencji. -Bedzie pieknie lsnic dzieki mojemu ulubionemu skladnikowi (zaraz po czekoladzie😛 ) – AWOKADO!❤

Tak powstala mase probujemy czy aby napewno jest wystarczajaco slodka. Jesli nie, dodajemy wiecej cukru i mieszamy. Na koncu dodajemy czekolade i migdaly- mieszamy.

Gotowa mase przelewamy do malej blaszki, ktorej spod wyscielamy papierem do pieczenia.

Pieczemy przez 15-20 minut. (W moim przypadku wystarczylo 15 min. Uwazajcie zeby ciasta nie piec zbyt dlugo, bo wyjdzie nam suche ciasto czekoladowe, zamiast wilgotnego brownie)

brownies

Po upieczeniu ciasto odstawiamy w blaszce do calkowitego przestudzenia.. Wiem ze moze byc to nieco trudne z uwagi na niezemsko czekoladowy zapach, ale prosze sie opamietac😉

Brownie mozna przechowywac w lodowce do 3 dni po upieczeniu🙂

SONY DSC

SONY DSC

Smacznego ♥

2 uwagi do wpisu “Vegan brownies

  1. Swietny przepis chochliku! Uwielbiam wszystkie orzechy i koooocham awokado, gdyby cukier zastapic np. bananami lub daktylami byloby idealnie😀

    Pozdrawiam serdecznie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s