Donuts FIT (wersja bez smazenia)

donuts light bez smazenia

Dzisiaj prezentuje Wam ”oszukane” doughnutsy, czyli ”dietetyczna” (jesli mozna to tak nazwac) wersje donatow 🙂

Zamast kapieli w tluszczu, donaty odbyly przyjemna chwile w piekarniku 😀 .. i w taki sposob pozbylismy sie mnostwa kalorii 😀

Rozowy lukier i kolorowa posypka wygladaja tak kuszaco! Nie sadzicie? Moze dzieki moim doughnutsom uda sie Wam  skrasc czyjes serce ?! .. Who knows? 😀

Przepis opublikowalam juz wczesniej na starym blogu. Byla to moja walentynkowa propozycja na oslodzenie tego okropnego dnia, ktorego nie mam w zwyczaju obchodzic 😉

Przepis zrobil ogromna furore, wiec postanowilam udostepnic go ponownie 🙂

Jak zwykle czekam na Wasze opinie i komentarze ♥

Donuts bez smazenia

Skladniki

  • 3 szkl. maki tortowej
  • 3 dag drozdzy
  • 2 zoltka
  • 3 lyzki cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 1/3 (8 dag=80 g) masla lub margaryny
  • szklanka mleka
  • skorka otarta z cytryny
  • szczypta soli
  • tluszcz do wysmarowania formy

Lukier

  • 1 bialko
  • 1 szkl cukru pudru
  • kilka kropel czerwonego barwnika spozywczego (nie za duzo, bo zamiast rozu otrzymamy bordo)
  • kolorowa posypka

Wykonanie

Tluszcz roztopic i odstawic do wystudzenia. W cieplym mleku rozpusic drozdze z dodatkiem lyzeczki maki i lyzeczki cukru pudru, odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia.

Gdy zaczyn podwoi swoja objetosc dodac : zoltka (1 bialko pozostawic do posmarowania krazkow, a drugie do lukru ), pozostaly cukier , skorke otarta z cytryny i sol. Skladniki wymieszac i dodac przesiana make. Nastepnie dodac tluszcz i wyrabiac ciasto przez ok. 5 min, az bedzie lsniace i sprezyste. Odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia na 30-40 min .

Gdy ciasto podwoi swoja objetosc, dzielimy je na czesci. Z kazdej rozwalkowujemy ok 2 cm placek i wycinami krazki z dziurkami. (Ja uzylam specjalnej foremki, ale rownie dobrze mozna posluzyc sie np. literatka i kieliszkiem)

Na wysmarowanej tluszczem blasze ukladac wyciete krazki. Przykryc czysta sciereczka i odstawic jeszcze na 20 min do wyrosniecia. Piekarnik rozgrzac do 180°C. Przed wstawieniem do piekarnika posmarowac roztrzepanym bialkiem i piec przez ok. 15 min.

Przygotowac lukier, dokladnie mieszajac wszystkie skladniki.

Upieczone doughnutsy maczac w lukrze, a nastepnie w kolorowej posypce i ukladac na kratce do pieczenia, aby nadmiar lukru swobodnie obciekl.

paczki z dziurka bez smazenia z lukrem

***Koleczka, ktore pozostaly mi po wycieciu doughnutsow pozostawilam i upieklam razem z doughnutsami. Czy nie wygladaja jak mini paczusie? 🙂

donaty, donuty, dougnuts bez smazenia, fit

Smacznego! 🙂

23 uwagi do wpisu “Donuts FIT (wersja bez smazenia)

  1. Nie dziwię się, że przepis zrobił furorę – te donuty wyglądają wspaniale! I jeszcze w tej polewie, przyozdobione kolorową posypką, przypominają mi typowe amerykańskie filmy 🙂 Z wielką chęcią pokuszę się o zrobienie takiej wersji fit popularnych ciastek.

  2. Super pomysł! Wczoraj jadłam kupne niesmaczne donuty, więc chętnie przygotuję sobie Twoją wersję i zjem domowe – a jako, że bez kąpieli w tłuszczu, to dodatkowo jestem zachwycona 🙂

  3. zapisuję, kiedyś już robiłam, ale nie byłam zadowolona, może tym razem się powiedzie:)
    no i nie trzeba mieć tej foremki na donaty z dziurkami której nie posiadam 😉

    • Wspaniale! 🙂
      Dziekuje za feedback 😉 Zawsze jest mi niezmiernie milo czytac komentarze od tych, ktorzy wyprobowali moje przepisy i maja mi cos do powiedzenia na ten temat 😀
      Ogromnie sie ciesze, ze moje ´´fit paczusie´´ Ci posmakowaly 😀

      Sciaskam 😉

    • Nie ma co sie oszukiewac. 🙂 Wykluczenie procesu smazenia sprawia, ze donuty przypominaja bardziej delikatne buleczki niz prawdziwe paczusie z dziurka, ale nie ujmuje im to smaku 🙂 Cos za cos 😉 – to tak jak w przypadku frytek smazonych i pieczonych 😀

  4. Pingback: Najlepsze pączki | Chochlikikuchenne

Dodaj komentarz