Sernik krolewski z brzoskwiniami

sernik krolewski z brzoskwiniami

Sernik na kruchym spodzie o smaku kakao z brzoskwinkami z puszki prezentuje sie naprawde dostojnie, a smakuje wspaniale 🙂 Masa serowa jest przyjemnie wilgotna i aromatyczna, a owoce swietnie wzbogacaja smak i dodaja nowej struktury 🙂 Kakao rownowazy slodycz i dodaje zdecydowanego koloru. To jeden z wypiekow, ktore goszcza u mnie wylacznie przy wyjatkowych okazjach. Pierwsza blacha sernika krolewskiego mojego wykonania, powstala kilka lat temu na urodziny mojego ukochanego Dziadka. Kazdy kes tego ciasta juz na zawsze bedzie mi przypominal o Jego promiennym usmiechu i radosci jaka rozsiewal wszedzie tam gdzie sie pojawil. ❤

Wielkanoc to szczegolny czas, wiec nie moglam sie oprzec przed upieczeniem tego serniczka. Moze i Ty sprobujesz? Mysle, ze sie nie zawiedziesz 🙂

Ciasto

  • 4 czubate lyzki ciemnego kakao do wypiekow
  • 3 szklanki maki
  • 1,5 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 250 g margaryny
  • 200 g cukru
  • 4 jajka

Make przesiewamy z proszkiem do pieczenia i kakao. Margaryne siekamy z cukrem i maka. Dodajemy jajka i wyrabiamy sprezyste ciasto. Dzielimy na 2 rowne czesci, z czego jedna nalezy rozwalkowac, przelozyc do blachy i podpiec przez 15 minut w 180°C. Druga czesc ciasta zawijamy w folie spozywcza i wkladamy do zamrazalki.

Masa serowa

  • 1 kg twarogu (sera z wiaderka)
  • 300 g serka philadelphia ( mozna zastapic twarogiem)
  • 75 g masla/ margaryny
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • ziarenka z polowy laski wanilii
  • 1 duzy budyn waniliowy/smietankowy (70 g)
  • puszka brzoskwin

Margaryne miksujemy z cukrem i ziarenkami z polowy laski wanilii. Nastepnie dodajemy po jednym jajku caly czas miksujac. Kiedy masa stanie sie jednolita dodajemy ser- miksujemy. Na koncu wsypujemy budyn w proszku i kontynuujemy miksowanie do polaczenia skladnikow.

Brzoskwinie kroimy w kostke.

Polowe masy serowaj wylewamy na podpieczony spod kakaowy. Na calej powierzchni ukladamy pokrojone brzoskwinie i pokrywamy je pozostala masa serowa. Na wierzch scieramy na tarce ciasto, ktore wczesniej wsadzilismy do zamrazalki.

Pieczemy w 180°C przez ok. 45-55 minut. Kroimy gdy ciasto calkowicie wystygnie. Przechowujemy w lodowce 🙂

Przepis dodaje do akcji :

normal_YBPpxfqDyYTpWcPiqFsCvAmaJ3GM0Azz

17 uwag do wpisu “Sernik krolewski z brzoskwiniami

  1. Dziś robię drugie podejście do tego sernika, za pierwszym razem miałam problem ze zmrozeniem ciasta na wierzch, niby było twarde (podzieliłam na 3 czesci żeby szybciej zmarzlo) a jak tarłam na tarce to robiły się kluchy… 😞
    W smaku po upieczeniu bardzo dobre i smaczne.
    Czy mogę prosić o wskazówki? Czy coś robię nie tak? – choc postępuje zgodnie z przepisem…

      • Dziękuję za odpowiedź 🙂
        Tak, tarłam na grubych oczkach. A czy dodanie większej ilości mąki może rozwiązać problem? Moje ciasto wyszło dość miękkie i lepkie.

      • Mysle ze niewielka ilosc maki powinna pomoc, poniewaz zagesci nieco ciasto, ktore stanie sie bardziec kruche, tym bardziej ze ciasto wyszlo Ci lepkie😊 Ugniatajac dodawaj stopniowo maki do momentu az poczujesz az konsystencja ciasta Ci odpowiada😊 Mam nadzieje ze tym razem wyjdzie idealnie💖

Dodaj komentarz